Janie

KWUM Studio ceramics

FIKTIVT CASE

Janie Jagborn, Art Director

Uppdrag:

En kilometer utanför Fiskars centrum ligger keramikmuseet och utbildningscentret KWUM Studio ceramics. Museet drivs av Karin Widnäs som arbetar aktivt för att bevara kunskapen om keramiken och dens historia. Den senaste tiden har undervisningen i keramikkonst minskat. För att få människor intresserade och skapa en efterfrågan av undervisningar har KWUM Studio ceramics beslutat sig för att ge ut en coffee table-bok med namnet ”Earthenware”.


Ta fram ett visuellt koncept för boken. Designa omslaget/layouten och formge artikeltexten. Skapa en sociala medier-strategi och kommunikation för att nå ut med magasinet och skapa intresse för KWUM Studio ceramics.

Insikt och Lösning:

Inspiration och kreativitet hänger ihop. 


Kreativiteten förutsätter inspiration. Man behöver helt enkelt känna sig inspirerad för att kreativiteten ska stimuleras. Att bläddra i magasinet Earthenware ska kännas inspirerande. Layouten har fått mycket luft, fotografierna och texterna har plats att andas. Inspiration: In sparare – latin för ’i anden’, att andas.

Målgrupp:

Konstnärer och kreatörer med intresse för design och inredning. 

Sociala Medier

Reklamfilm

Bildcred: Paula Atelier, Osman Tahir & the.ode.to

Reportage: https://www.threadedandthrown.com/post/paula-atelier